Wordt vervolgd

Vorige week vroeg ik me in een blog af of wij hier in het westen niet een ontzettend vertekend beeld hebben van moslims. Tijdens mijn zoektocht op het wereldwijde web werden mijn gedachten (gedeeltelijk) bevestigd. Media hebben, zoals we eigenlijk allemaal wel weten, een grote invloed op onze beeldvorming in het algemeen. Over de invloed op de beeldvorming over moslims is behoorlijk veel geschreven. Vrijwel elk onderzoek komt ongeveer tot dezelfde conclusie: de media helpen bewust of onbewust mee aan het versterken van de bestaande vooroordelen over allochtonen en moslims.

In elk onderzoek komen verschillende oorzaken hiervan aan bod. Helaas heb ik hier een te beperkte ruimte om daar goed op in te kunnen gaan. Ik denk namelijk, dat ik meer tijd en ruimte nodig heb om over een, toch wel behoorlijk gevoelig onderwerp als dit, goede blogs te schrijven. Op die manier kan ik meer recht doen aan moslims zelf. Ik ga dan ook op een andere blog verder met het posten van berichten over moslims.

Bronnen: Miramedia.nlAdviesburo.oplus.nuInterculturelecommunicatie.com

One thought on “Wordt vervolgd

Leave a Reply

